Pinnacle Studio

Pinnacle Studio
Tworząc grafikę animowaną  i filmy w zaciszu swojej "KAŃCIAPY DLA FACETÓW" zakupiłem program Pinnacle Studio Ultimatum 23. Pracując z innymi programami edytującymi filmy Jak Adobe After Effect i Pro, HitFilm Express i Pro, czy ostatnio wchodząca gwiazda Wschodu Filmora9 i Pro.

Rozmawiając z producentem, uzyskałem możliwość współpracy z nimi i otrzymałem własny link do ich sklepu ,gdzie możecie zakupić produkt online, a Ja uzyskam profity od sprzedaży. 



Link do sklepu Pinnacle studio ultimate 23
Obrazek jest linkiem do sklepu

Praca z programem Pinnacle Studio - na podstawie pinnaclesys.com


Aby uzyskać podstawowy obraz procesu tworzenia filmu cyfrowego, wystarczy zapoznać się z grupą środkowej karty głównego okna programu Pinnacle Studio. Te same czynności należy zastosować do każdego innego rodzaju produkcji, od prostych pokazów slajdów z rozproszeniami między klatkami do wyrafinowanych materiałów 3D zawierających setki wymyślnie zaaranżowanych klipów i efektów.


Główny pasek sterowania programu Pinnacle Studio obejmuje wszystkie elementy niezbędne w procesie tworzenia filmu


W tej części omówiono następujące zagadnienia:


Karta powitalna
Karta Witamy zawiera narzędzia edukacyjne, oferty, a także ważne informacje na temat produktu. Na karcie Witamy widoczna jest ikona domu. Można traktować ją jako stronę główną aplikacji.



Karta importuj

Proces importowania (polecenie Importuj) jest etapem przygotowawczym. Obejmuje on procedury, takie jak przechwytywanie wideo z kamery, przysyłanie zdjęć z aparatu cyfrowego oraz kopiowane plików multimedialnych na lokalny dysk twardy z sieci. Moduł Importer programu Pinnacle Studio zapewnia narzędzia do tych zadań, jak również funkcję Migawka, która umożliwia uzyskiwanie klatek z plików wideo, i narzędzie Zatrzymaj ruch, aby tworzyć materiał wideo klatka po klatce. Więcej informacji zawiera punkt Moduł Importer. Polecenia importu menu Plik: Rezultatem wyboru polecenia Importuj z menu Plik, tak jak w przypadku kliknięcia karty Importuj, jest otwarcie modułu Importer. Menu zapewnia także wybór innych opcji związanych z importem. Z użyciem każdej z nich otwierane jest okno dialogowe plików systemu Windows w celu umożliwienia importu plików z dysku twardego lub innej lokalnej pamięci masowej. •Importuj poprzednie projekty programu Pinnacle Studio — umożliwia wczytanie projektów filmów utworzonych za pomocą wcześniejszej wersji programu Pinnacle Studio. •Importuj projekty iPad App — umożliwia wczytanie projektów eksportowanych z aplikacji pomocniczej programu Studio na urządzenia iPad.



Karta eksportuj

Na końcu procesu tworzenia filmów dostępna jest opcja Eksportuj. Zanim użytkownik dotrze do tego etapu, najtrudniejsza część całego zadania będzie już zrealizowana. Energia twórcza poświęcona na stworzenie filmu zaowocowała produkcją, której brakuje w tej chwili tylko jednego składnika — widowni.



Karta Edytuj

Na karcie Edytuj można uzyskać dostęp do najważniejszych funkcji edycji programu Pinnacle Studio służących do tworzenia cyfrowych filmów. Zawiera cztery główne komponenty: panel Biblioteka, panel Edytor, panel Oś czasu oraz panel Odtwarzacz. Więcej informacji można znaleźć w punkcie Edycja. Biblioteka Biblioteka jest narzędziem do katalogowania i zarządzania w przypadku wszystkich zasobów plikowych wykorzystywanych do utworzenia własnych materiałów. Prawie wszystkie materiały filmu — materiał wideo, pliki muzyczne i audio oraz wiele innych specjalistycznych zasobów, takich jak przejścia i efekty — w pierwszej fazie są zasobami w Bibliotece. Program Pinnacle Studio ma wiele zasobów Biblioteki, które są dostępne bezpłatnie do użytku. Obejmują one profesjonalnie opracowane tytuły, menu DVD, efekty dźwiękowe i inne. Więcej informacji na temat Biblioteki zawiera Biblioteka. Po kliknięciu opcji Biblioteka na panelu Biblioteka są wyświetlane zasoby do umieszczania w projekcie filmu lub dysku przez przeciągnięcie i upuszczenie.



Biblioteka zawiera elementy nawigacyjne do przeszukiwania zasobów multimedialnych (ikony po lewej) i przeglądarkę do sprawdzania oraz wybierania zasobów (po prawej).

Edytor Dostępny z poziomu karty Edytuj panel Edytor pozwala uzyskać dostęp do właściwości wybranych multimediów lub materiałów i edytować je. Panel Edytor współdzieli przestrzeń z panelem Biblioteka. Więcej informacji na temat edycji zawiera punkt Edycja. Odtwarzacz Odtwarzacz umożliwia wyświetlanie wszystkich typów multimediów obsługiwanych przez aplikację. Odtwarzacza można używać, aby wyświetlać źródłowe multimedia z biblioteki lub materiały na osi czasu. Więcej informacji można znaleźć w punkcie Wyświetlanie edycji w odtwarzaczu. W każdym oknie lub w kontekście, w którym jest ono użyte, narzędzie Odtwarzacz ma nieco inne elementy sterujące. Wprowadzenie do narzędzia Odtwarzacz i jego podstawowych elementów sterujących można znaleźć w punkcie Podgląd Biblioteki. Informacje o zastosowaniu narzędzia Odtwarzacz w trybie przycinania na osi czasu można znaleźć w punkcie Operacje na klipach. Informacje o zastosowaniu narzędzia Odtwarzacz w trybie montażu można znaleźć w punkcie Korzystanie z Edytora montażu. Informacje o zastosowaniu narzędzia Odtwarzacz podczas edytowania menu dysku można znaleźć w punkcie Wyświetlanie menu dysku (starsza wersja karty Utwórz DVD).


Nagrywanie pierwszego filmu na karcie Edytuj

Gdy użytkownik wie, jak korzystać z Biblioteki, i wprowadził wszelkie wymagane zmiany w domyślnej konfiguracji, może przystąpić do kolejnego etapu, tj. rozpocząć tworzenie filmu. Można to zrobić na dwa sposoby. Standardowy sposób Jeśli użytkownik chce zachować znaczną kontrolę nad sposobem wykorzystania zasobów multimedialnych w produkcji, z reguły zaczyna tworzenie projektu filmu lub dysku od podstaw, korzystając z funkcji dostępnych na karcie Edytuj. Najłatwiejszy sposób Aby błyskawicznie uzyskać żądane rezultaty, kliknij opcję SmartMovie na dole panelu Biblioteka. Wybierz zasoby multimediów wizualnych jako elementy stanowiące podstawę projektu, muzykę, która ma pełnić rolę ścieżki dźwiękowej, i dostosuj ustawienia. Następnie inicjatywę przejmuje oprogramowanie i automatycznie generuje pełnowymiarowy projekt Pinnacle Studio, zawierający wymagane multimedia i opcje. Więcej informacji można znaleźć w punkcie Natychmiastowa gratyfikacja: SmartMovie. Powrót do standardowej metody Po zaimportowaniu materiałów do panelu Biblioteka i zidentyfikowaniu ich, można rozpocząć pracę nad wideo lub pokazem slajdów, przeciągając multimedia na Oś czasu, edytując multimedia, wyświetlając ich podgląd w Odtwarzaczu podczas pracy i eksportując produkt końcowy. Opracowując dysk, można pracować w trybie Edytora dysku na Osi czasu i wyeksportować go do programu MyDVD. Więcej informacji można znaleźć w punkcie Projekty dysków.



Wielościeżkowa oś czasu znajduje się w dolnej części ekranu. Większość klipów na osi czasu pochodzi z Biblioteki, a klika typów, np. automatyczny podkład muzyczny, jest generowanych za pomocą specjalnych narzędzi. Element sterujący Typ podglądu nad narzędziem Odtwarzacz umożliwia przełączanie się między wyświetlaniem bieżących zasobów (Źródło) Biblioteki i bieżącego klipu osi czasu (Oś czasu). Więcej informacji na temat edycji osi czasu, podstawowej operacji podczas tworzenia projektu, zawiera punkt Edycja.


Edytowanie multimediów i zasobów

Oprócz panelu Edytor, dostępnych jest wiele innych, specjalistycznych okien edycji. W zasadzie można otworzyć edytor odpowiedni dla każdego zasobu lub klipu, klikając go dwukrotnie lub klikając prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję z menu kontekstowego. Po dwukrotnym kliknięciu zasobu multimedialnego na osi czasu zostanie otworzony panel Edytor. Edycje są stosowane do klipu w projekcie. Informacje o stosowaniu korekcji bezpośrednio do multimediów Biblioteki można znaleźć w punkcie Korekcja multimediów w Bibliotece. Dodawanie przejść, efektów, tytułów i innych zasobów Użytkownik może uatrakcyjnić projekt wideo, dodając przejścia, efekty, tytuły, ścieżkę dźwiękową czy inne materiały, w tym zdjęcia. Przejścia umożliwiają zapełnienie przerwy między jednym klipem a drugim dowolnymi elementami, np. ledwo zauważalnym rozproszeniem czy rozbudzającym błyskiem. Więcej informacji można znaleźć w punkcie Przejścia. Efekty mogą być różnorodne: od praktycznych (Jasność i kontrast) do spektakularnych (Płomień fraktalny). Efekty mogą być animowane za pomocą zmian parametrów klatki kluczowej na dowolnym poziomie złożoności. Zapewniają one niezliczone sposoby dodawania kreatywnych elementów do tworzonego materiału. Niektóre efekty są przeznaczone specjalnie do wykorzystania w materiałach 3D. Zdjęcia Można zmieniać rozmiar zdjęć, kadrować je, dokonywać korekcji, a także stosować efekt panoramowania i powiększania. Tak jak w przypadku omówionych właśnie efektów, panoramowanie i powiększanie może być animowane za pomocą klatek kluczowych w celu utworzenia wymaganej kombinacji symulowanych ruchów kamerą (panoramowania i powiększania) w ramach pojedynczego zdjęcia. Więcej informacji na temat narzędzi korekcji i edycji multimediów zawierają punkty Korekcje i Efekty.




Projekty programu Pinnacle Studio

Filmy i dyski tworzone w programie Pinnacle Studio powstają na podstawie projektów tworzonych na osi czasu. Aby możliwe było zarządzanie projektami w programie Studio, musi być wykonywane śledzenie elementów trafiających na oś czasu oraz wszystkich czynności edycyjnych dotyczących przycinania, dodawania efektów itd. Większość z tych informacji jest przechowywana w pliku projektu o formacie axp (Studio Movie). Na potrzeby funkcji Zatrzymaj ruch projekty są zapisywane w formacie axps. W celu zaoszczędzenia miejsca na dysku podczas obsługi plików, które mogą być bardzo duże, plik projektu nie obejmuje elementów multimedialnych filmu. W tym przypadku jest zapisywana tylko ich lokalizacja. Plik projektu axp stanowi domyślny format pliku w poleceniach menu Plik > Otwórz, Plik > Zapisz i Plik > Zapisz jako. Może to być jedyny potrzebny format. Czasami jednak wygodnie jest mieć wszystkie zasoby wybrane do projektu zgromadzone w jednym zbiorze, którym łatwo zarządzać i który umożliwia bezproblemowe archiwizowanie, przesyłanie czy wczytywanie. Do tego celu został stworzony inny format — axx (Studio Project Package) — zawierający w pojedynczym pliku wszystkie materiały używane w projekcie, łącznie z elementami multimedialnymi. Z konieczności pliki w tym formacie są znacznie większe niż standardowe pliki projektu. Mimo że bezpośrednie edytowanie projektu w formacie pakietu nie jest możliwe, program Pinnacle Studio pozwala na otwarcie pakietu projektu z użyciem poleceń Plik > Otwórz przez wybranie pozycji axx w polu rozszerzenia pliku. W programie Studio następuje rozpakowanie projektu, utworzenie w Bibliotece pozycji dla wersji rozpakowanej i otwarcie jej do edycji. Projekt utworzony przy użyciu edytora nagrań z wielu kamer jest zapisywany w postaci pliku mcam. Plik mcam jest domyślnie dodawany do osi czasu jako zagnieżdżony projekt. Można go rozwinąć, klikając dwukrotnie plik na osi czasu i edytując go na odpowiedniej karcie osi czasu. Wszystkie zmiany są zapisywane w głównym projekcie.

Komentarze